tisdag 28 oktober 2008

Leksakskatalogen kom... =(

och samma dåliga upplägg som vanligt på den.
Rosa sidor för "flick"saker och blå sidor för "pojk"saker.

Vilken tur att leksaksbranschen hänger med i utvecklingen.... *suck*

Fast det blir ju inte så svårt med julklapparna iaf, både dottern och sonen vill ha saker från de rosa sidorna i år ;-)
Sonen är inne i en period just nu när han ratar alla bilar och "manliga" leksaker för den chockrosa utklädningskjolen, den rosa sopborsten och sin "etniska" docka som han fick i 1-årspresent till sin morfars förfäran.

Blir en rolig julafton tror jag ;-)

Fast jag kanske borde göra som leksaksbranschen (och morfar) vill och tvinga in mina barn i könsroller istället för att visa dem att de äger tillgång till hela världen?
Nja... jag tror jag fortsätter uppfostra en butchig tjej och en bögig kille... (för det är ju så de kommer bli, eller hur?)

1 kommentar: