måndag 10 november 2008

En förstående man som inte tjatar om sex?

Det läste jag nyss i en tråd på ett föräldraforum!

Ursäkta men vad i *piiiiip* är det som får en kvinna att tro att bara för att man lever ihop med nån så SKA man ha sex ett visst antal gånger i veckan/ i månaden/ per år??? Att mannen har rätt till det???
Och varför är den man som inser att en gravid eller ammande kvinna kanske inte ser sex som sin första prioritet "förstående"?

Om han tog samma ansvar som henne för SIN avkomma och SITT hem så skulle ju han vara lika trött som hon... Eller ska vi kanske uttrycka det så här:
Om han tog sitt fulla ansvar för sitt hem och sitt barn så skulle hon ha lika stor lust till sex som han!
Och det skulle leda till det mycket fascinerande förloppet att de skulle ha sex mycket oftare än när han försöker tjata sig till det!

Snälla tjejer/kvinnor där ute:
Skaffa lite respekt för er själva! Skaffa lite självkänsla!

Snälla killar/män där ute:
Väx upp! Ta ansvar! Gör hälften av hushållsarbetet trots att er tjej/kvinna är föräldraledig. (en föräldraledig kvinna är ingen statligt avlönad piga.)
Då kanske den där "surkärringen" ni lever ihop med faktiskt står ut med er ett tag till... (och kanske tom vill vara lite intim nån gång ibland, utan tjat...)

Och till min älskade make:
Tack för att du är vuxen! Inser återigen vad lyckligt lottad jag verkar vara som lever i ett jämlikt förhållande där vi strävar efter att ta hand om varandra, inte kräva vår rätt.
Jag ska nog skaffa en glasmonter och visa upp den bäste mannen i världen! ;-)
Puss på dej älskling, och ett försenat Grattis på Fars dag!

2 kommentarer:

  1. Ja vad säger man?
    Karlar är ett släkte för sig...
    Men som du så tror jag att en del tjejer måste slå näven i borde och skaffa sig lite respekt!

    Ta hand om dig Kram kockis

    SvaraRadera
  2. Haha....jag tog nog på mig för mycket av egen fri vilja jag....så kan det vara....;)

    SvaraRadera