fredag 12 december 2008

Idag lyste dotterns ögon av livsglädje!

Vi har haft en bra dag idag. (visste jag hur man klipper in bilder skulle det varit en dansande figur här ;-))

Efter luciafirandet i dagmammornas samarbetslokal så packade vi in oss i bilen och åkte till Fjärran Höjder i Gävle.
Barnen har härjat runt i vattnet och lekt, åkt vattenrutschbana "1000" gånger och fascinerats av att man kunde simma ut (det snöade på oss när vi badade ute, mamma!).

DE ÄLSKADE DET!!!
Och jag älskade att få se dem så glada. Se dem njuta så av ett så enkelt nöje som att bada.

Sitter här med tårar rinnande nerför kinderna för jag är så nöjd med att de fick en bra dag. (Ja, jag gråter av allt...)

Jag tror man måste ha tittat in i sina barns ögon och bara sett ångest, smärta och apati för att riktigt förstå vilken gåva deras livsglädje är!

"Hela världen är en rad av underverk,
men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardagliga"
(H.C. Andersen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar