måndag 15 december 2008

Jag är nog allergisk mot försäljare...

Var en sväng på stan idag och letade efter de sista julklapparna. *suck*

Det första som händer är att jag passerar två unga killar som står i ingången till en affär och ska sälja mobilabonnemang.
Jag vänder bort blicken och går snabbt förbi men de ska ju ha kontakt iaf. Jag säger vänligt men bestämt att jag är nöjd med mitt teliaabonnemang och går vidare.

Inne i nästa butik står ett par unga tjejer från en annan firma och försöker sälja sina abonnemang. Samma försök till att ignorera som misslyckas och samma svar igen.

På väg tillbaka till bilen måste jag passera genom den första butiken igen och den här gången på killarnas sida av entrén. De känner igen mej och ska prompt ha kontakt, jag tackar återigen nej men ändå ska de inte ge sig!
När jag passerar ut genom dörren försöker en av dem fortfarande fånga mitt intresse med att erbjuda en gratis mobil.

Så nu undrar jag:
Tillhör det taktiken att försöka nöta ner motståndet eller är jag så förbaskat snygg och läcker så att alla bara måste prata med mej?

Man börjar ju undra lite faktiskt ;-)

"Män gillar telefoner med många knappar,
det får dem att känna sig viktiga"

2 kommentarer:

  1. har börja sagt att jag har företagstelefon så jag behöver ej bry mig om sådant. ala går på sdet

    SvaraRadera
  2. UPPDATERA DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera