måndag 14 september 2009

Idag såg jag en mamma som inte älskar sina barn...

Jag kan inte tolka det faktum att hon körde bil med 4 ickebältade barn på något annat sätt.
Hur man kan vara så förbaskat dum i huvudet är en gåta för mej.
*morrar idag med*

Dagens inlägg var egentligen menat att handla om helgens aktiviteter, så vi rör oss väl ditåt och försöker glömma all världens puckon...

Jag har fastnat i kvinnofällan ;-)
Jag har ägnat ganska mycket tid den här sommaren åt att sköta barn och markservicen här hemma medan maken har ägnat sig åt diverse projekt.
Nu i helgen så tömde han mina morföräldrars oljetank.

Jag skulle definitivt INTE hellre gjort det än att ta hand om vilddjuren så egentligen finns det ju ingen anledning att klaga.
Men...

Så kommer den där lilla tanken att "Jag får ju aldrig" eller "Varför är det alltid jag?"
Jo, för att det går snabbare när han gör det.
För att han kan medan jag skulle vara tvungen att klura och lära mej.
För att jag vill ha det gjort ordentligt.
För att jag inte har nåt intresse av att göra de projekten.

Men det känns ändå lite surt att vi prioriterar såna projekt som är roligare för honom än för mej.
Och samtidigt så vill jag ha ett uthus, jag vill ha ett badrum, jag vill ha en fungerande bil, jag vill att mina morföräldrar ska få hjälp, o.s.v.
Och jag vill inte ordna dessa saker själv.

Nä, om man skulle ta och köra en tvätt till och kanske tömma diskmaskinen innan man sätter igång med studierna. ;-)

"Det råder ingen tvekan om att alla kvinnor är galna; det är bara en fråga om i vilken grad"
W.C. Fields (vänligen notera initialerna *S*)

1 kommentar:

  1. Åh! ÄNTLIGEN någon som har satt ord på precis mina tankar! Sambon har oljat fönster hela helgen. Nej, jag vill INTE olja fönster en hel helg. Men jag vill inte tvätta, diska och laga mat HELLER. Hela helgen. För det gör jag alla andra dagar.... Häpp!

    SvaraRadera