torsdag 24 september 2009

Man ska inte blogga när man är arg

tror jag iaf, men nu är det svårt att låta bli.

Vad är det som driver en del människor att hålla koll på andra via nätet och sen rapportera om det till såna de tycker är berörda?
Är inte nätet öppet och fritt för alla att använda sig av på valfritt sätt?
Så att alla kan söka reda på den information de känner passar utan mellanhänder och snokande "hjälpredor"?

Men, men, skvallerkärringar har väl funnits i alla tider och med min bakgrund i Pingstkyrkan så är jag väl bekant med detta fenomen...
Det är skönt när det finns de som håller ordning på en så att man blir påmind om de där sakerna man aldrig gjort... typ...
Och som genast kan rapportera vidare om man skulle säga nåt som kan tolkas elakt mot någon enskild...

Varför inte ta det direkt med mej om du har några problem med vad jag skriver?
Varför vända dej till andra om det?
Du vet ju vem jag är så hör av dej...
Om du nu är vuxen nog att stå för vad du tycker...

Vi ska väl ha ett citat oxå på slutet?
"Skvallerbytta, bing, bång
går i alla gårdar..."

2 kommentarer:

  1. Du vet, vissa har inget liv - så de måste leva andras!

    De borde växa upp!

    *tröstkram*

    SvaraRadera
  2. Förstår din frustration!

    *kramas*

    SvaraRadera