fredag 30 april 2010

Jag säger bara: TVÄTTNÖTTER!!!
















Små hasselnötsliknande skal (fast tunnare) som man stoppar i en liten påse och sen in i tvättmaskinen.
Inga onödiga kemikalier, inga fosfater, bara ett naturligt tvålämne som frigörs i från nötskalen.

Jag var skeptisk till ifall de skulle funka, men efter att ha använt dem till ca 30 tvättar så är jag helt övertygad om att det kommer dröja länge innan jag använder nåt Via, Ariel eller liknande...
Och en sak till... Kommer ni ihåg reklamen som var för ett tag sen, där folk drog av typ en svart nätvariant av plagget de hade på sig och det riktiga plagget plötsligt blev färgstarkare?
SÅ ser våra kläder ut nu!
Mycket klarare och renare färger.

Enda nackdelen jag kan komma på är att de inte luktar så mycket, men jag ska köpa eterisk olja så löser vi det :-)
Det ska bli intressant att se om det även stämmer för oss att personer med Psoriasis och allergier mår bättre i huden av dem.

Man kan även använda dem till hårvård (istället för schampo och balsam) och all städning och i diskmaskinen. När jag berättade det för maken rent upplysningsvis så var han lite elak med mej och undrade om jag tänkte bli Muddimumsare. Visst får man smiska honom då? :P

Nähä... Nu rinner tiden iväg...
Idag ska jag operera bort en visdomstand *ryser* så nu måste jag komma igång...

3 kommentarer:

  1. Blev lite nyfiken för ett tag sedan och hittade ett test på tvättnötter gjort i Norge. Där hade man kommit fram till att det blev renare med bara vatten... Skrev nog ett inlägg om det på L. Ja, inte vet jag! Det LÅTER i alla fall himla bra! :-)

    SvaraRadera
  2. Har oxå sett det testet, men jag vet inte om jag tror på att de verkligen undersökt ordentligt.
    Det stod ju ingen information om hur de gjort, vilka grader de tvättat i, hur smutsig tvätt, hur full de proppat maskinen osv.

    Sen kan det kanske hänga på om man fått tag på bra eller dåliga nötter?

    Jag är iaf supernöjd :-)

    SvaraRadera
  3. Och det är ju huvudsaken!

    Förresten; vad roligt att du satt fart på din blogg igen! :-)

    SvaraRadera