måndag 13 september 2010

Ska man börja sitt nya liv? Igen... typ...


Jag har börjat läsa den här boken. Inte så mycket nyheter egentligen, men det kan ju inte skada med upprepning.
Jag ska komma igång med Zumba (fy va skoj det är) och promenader.

Så går jag ivrigt och väntar på den halva kon jag beställt. Ska bli skönt med närproducerat kött igen.
Och det är skönt att ha valmöjligheter :-)

I övrigt flyter livet på. Nygammal kurs: Socialantropologi.
Det är intressant att läsa om hur vi människor interagerar med varandra.
Särskilt nu när det är val. *suck*
Jag önskar faktiskt att valet vore över. Jag hoppas på en rödgrön seger, vilket jag får mycket skit för av diverse släktingar.
En av dem köpte en gåvoprenumeration åt mej på Kristdemokraten (KDs egen propagandatidning) för att jag skulle få upptäcka SANNINGEN *dubbelsuck*
Det faktum att jag läser DN, SvD, Dagen, Aftonbladet, Expressen flera gånger i veckan, näää, det räknas lixom inte för det är inte SANNINGEN.

Nä, rösta rätt: rösta rött :P

3 kommentarer:

  1. Haha! Välkommen som prenumerant, eller nåt :)

    Jag kan inte lova att det är SANNINGEN med stora bokstäver hela tiden men förhoppningsvis skriver vi inga falska saker i alla fall.

    Hör gärna av dig om du har synpunkter på tidningen. Lycka till med kossan och socialantropologin.

    /Simon, journalist på Kristdemokraten

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du hittat hit, Simon.
    Men några särskilda åsikter om Kristdemokraten kommer det inte bli eftersom jag sa upp den på en gång.
    Man måste tänka på miljön, vet du ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag tror på att man ska hitta en motionsform som passar en. Och jag kan verkligen säga att jag förstår dig om du gillar Zumba!!!! FINNS det nåt roligare?! Att hitta en motionsform man gillar/älskar gör att man stannar kvar vid den. Lyfta vikter på gymmet är ju sådär lagom kul - dvs inget man skulle fortsätta med...

    Jag tror på tallriksmodellen, frukost, mellis, lunch, mellis, middag - plus träning 2-4ggr/vecka, det mår både själen och kroppen bra av! :)

    *kram gumman!*

    SvaraRadera