måndag 24 november 2008

Vi har 7 årsdag idag =)

För exakt 7 år sedan gick maken och jag på vår första riktiga date.
Va det pirrade i magen då! (Ser ni hur jag sitter här med ett lyckligt småleende och minns?)
Vi åt middag, gick på bio och sen tillbringade vi några timmar på min soffa... *rodnar*

Nu för tiden pirrar det inte så ofta i magen, men guud!, va jag älskar honom!

Det jag funderar över nu är den här 7-årskrisen som "alla" har. Kommer den före eller efter 7-årsdagen?
För sommaren som varit har ju varit lite slitig...
Med barnens vistelse på BRIVA i Linköping och allt elände efteråt så tycker jag lixom att vi haft vårt.
Å andra sidan: bring it on! Klarade vi det och den här hösten så klarar vi allt tillsammans!

Dagens "ordspråk" blir en dikt av det religiösa slaget:

Kärleken är tålmodig, god och hänsynsfull,
aldrig misstänksam eller avundsjuk,
aldrig skrytsam eller stolt,
och aldrig överlägsen, självisk eller fräck.
Kärleken kräver inte att få sin egen vilja fram.
Den är inte irriterad över andra,
inte lättretad och den lägger knappast märke till om andra handlar fel.
Den är aldrig glad över orättvisan,
men den gläder sig när sanningen segrar.
Kärleken är trogen vad det än kostar på.
Den förväntar sig alltid det bästa,
hoppas i det längsta och är beredd på att uthärda allt.
Kärleken lever vidare i evighet!
När allt annat går under finns tre saker ändå kvar
- tron, hoppet och kärleken -
och störst av dem är kärleken!
(1 Kor 13: 4-7,13... i Bibeln alltså ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar