fredag 20 mars 2009

Ytterligare ett år har passerat...

Jag har fyllt år i veckan. 34 den här gången.
Eftersom jag haft magsjuka hela veckan, eller ja, först magsjuka i tisdags och sen varit utslagen hela veckan så passerade onsdagen ganska obemärkt.
Tårtan som var beställd blev ombokad till imorgon (lördag).
Alla besök ställdes in.
Maken fick svara i telefon för jag orkade inte prata.
Kort sagt, inte den bästa födelsedag jag haft :S

Och eftersom vilddjuren oxå har varit kassa i magen så har maken varit hemma och vabbat.
Så han har städat och städat och städat, min "lille" hemmamake ;-) medan hans "slöa" fru har legat på sängen och med jämna mellanrum krävt att få en isglass, det enda som velat gå ner utan ökat illamående.

Men nu börjar livsandarna återvända. Orkade tom stryka påskgardinerna igår så vi kan ta ner julgardinerna *asg*
Här är vi inte noga med traditionerna för tillfället ;-)

Fick en liten insikt igårkväll i exakt hur påverkad jag är av olyckan.
Tittade på Plus medan jag strök och när det var slut så kom ett program som heter "På liv och död".
5 minuter in i programmet var jag helt uppe i varv. Då hade de visat ambulanskillar och grönklädda läkare och sköterskor.
Bara att skriva om det nu gör mej darrig, stressad, otålig, nervös, min kropp spänner sig och gör sig beredd att "fly eller fäkta". Kort sagt, totalt adrenalinpåslag :S
Och då hade programmet inte innehållit något om brännskador eller barn överhuvudtaget, utan det handlade om en hjärtsjuk man.
Men sist jag såg sterilklädd sjukvårdspersonal och ambulanskillar var vid olyckan och barnens omläggningar.
Jag försöker göra som terapeuten sagt, att jag ska möta ångesten, men min första insikt är att fly. Så det här är väl mitt möte, antar jag...
För nånstans har jag väl insett att det inte går att fortsätta stoppa undan allt elände inuti i mej och försöka glömma det. För eller senare vill det ut igen...

Men det som är skönt i hela det här är att jag fått tillbaka min känsla för humor.
En del skulle väl påstå att det inte är nåt att hurra för, den är ju ganska bisarr. ;-)
Men dagen citat är ett exempel på den. Det är George W. Bush som yttrat dessa smarta ord:

"Merparten av vår import kommer från utlandet"

ha en bra dag, vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar