torsdag 2 april 2009

Att man ska vara tvungen att tjafsa så mycket för att få rätt vård =(

Läkarbesök idag med dottern.

Sen olyckan så får hon hög feber med jämna mellanrum utan andra symtom och på sistone har hon varit hostig utan att astmamedicinen hjälpt något.
Så fick jag veta att två barn i vår närhet oxå har börjat få hög feber med jämna mellanrum och en vuxen släkting har haft mykoplasmalunginflammation.

Och eftersom Falun är så kompetenta (NOT) så har ju dottern inte blivit screenad sen vi var i Linköping...

Så jag ringde vårdcentralen och krävde att hon skulle screenas så att åtminstone det kan uteslutas.
Efter en lång övertalning så får jag en läkartid. Sen hos läkaren får jag använda mej av alla mina argument för att få henne att gå med på att göra den screening som borde gjorts automatiskt vid vårt första läkarbesök i Falun.
Så imorgon ska vi tillbaka, dottern och jag, för att ta blodprov.

Jag blir så fruktansvärt irriterad på attityden att jag är en pjoskig, överbeskyddande mamma som inte förstår att barn kan ha feber!
Man ska inte ha 39 graders feber i 2-3 dagar var 10:e dag.
Åtminstone inte när man HAR haft en infektion i huden efter en brännskada...
Då ska det för bövelen utredas ordentligt!

Usch...
Jag blir bara så arg över att inte tas på allvar!
Landstinget Dalarna är inte mina favoriter just nu, om man säger så...
Och jag är hysteriskt trött på min vårdcentral som bara verkar ha anställt läkare som vägrar "slösa" pengar på att ta reda på vad patienterna lider av. De verkar ha gått samma kurs: "Hypokondriker är vi allihopa".

Följande citat finns på en hypokondrikers gravsten i södra USA:

"Jag sa ju att jag var sjuk"

3 kommentarer:

  1. Hej vännen! Jag ska hålla tummarna för er imorrn!
    Och det där med att kämpa, I know... Jag har inte lagt ner stridsyxan än vad gäller Saga...Något som kan "irritera" ställen som vårdcentral etc. Men det ger jag blanka fan i för det är MIN dotter och som mamma kämpar man in i döden för dom!
    *Lycka-till-kram*

    SvaraRadera
  2. men vilka idioter!! var ju upp igår jag... var tvungen att tvinag till mig värktabletter! idioter!!!!!

    SvaraRadera