fredag 3 april 2009

Rätt ok dag idag...

Dottern och jag var och tog prover imorse.
Hon var så duktig, min lilla tjej!
Trots att hon tyckte att det gjorde ont (trots emla) så fick sköterskan ta allt blod som behövdes. Däremot var det inte dags att kissa än så jag fick komma tillbaka med det sen. ;-)

Eftersom hon varit så duktig, åkte vi till leksaksaffären, men vi fick mellanlanda på fiket på Coop medan vi väntade på att den skulle öppna.
Där valde hon gelebollar med nät runt som blir alldeles fulla med bubblor/blåsor när man klämmer på dem, en till sig och en till lillebror.
(Tror ni det hjälper att de fick varsin? *skakar på huvudet* näe! De ska fortfarande alltid ha samma grej! *suckar*)

Sen så bar det av till dagmammelokalen för avlämning...

På eftermiddagen var jag på Synoptik för synundersökning och det visade sig att det bara skiljde några hundralappar mot att beställa på nätet så jag beställde glasögon direkt. 1443kr för ett par nya glasögon!
Jag trodde att de skulle kosta minst det dubbla, Synsam vill ju ha 6000... :-(

Så nu blir det nya glasögon i veckan som kommer =)
Har ju "bara" haft dessa i 15 år...
Det ska bli väldigt skönt att byta, även om det känns konstigt...

Nähäpp, läggdags tror jag den här tiden på dygnet kallas ;-)

"Ett gott omdöme beror på erfarenhet och erfarenhet får man på grund av dåligt omdöme"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar