onsdag 15 april 2009

Nu var det några dagar sen igen...

Påskhelgen har varit busy, för att vara så där internationell av sig ;-)

Jag har haft en liten nedgång igen och hoppas på en lösning under veckan på ett av mina stora bekymmer.

Var till terapeuten idag och fick lite redskap/verktyg för att hantera min ångest och oro. Jag ville verkligen inte dit men det var en väldigt bra gång (som de ofta är när jag inte vill).

Åkte till Biblioteket sen och lånade studielitteratur.
Hittade en bok där med en mycket märklig titel:
"Saker jag undrar över"
Den stod på hyllan för Samhällskunskap, alltså inte en barnbok, och var ca 2 cm tjock.
Min fundering då blir hur mycket de har ansträngt sig när de gjorde boken om de inte kunde komma på fler saker än så som de undrar över...
Det JAG undrar över skulle lugnt kunna fylla åtminstone en hel bokhylla.
Betyder det att bokens författare är smartare än mej, eller är jag mer filosofiskt lagd än författaren?

Nu ska jag ta itu med min tillvaro istället för att sitta här och fundera!
Jag har fått i hemläxa att göra ett schema.
Så nu ska här struktureras upp så det blir nån ordning på torpet!

"Lycka är när din tandläkare säger att det inte kommer göra ont,
och sen råkar sätta handen på borren"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar