måndag 9 november 2009

Idag börjar mitt nya liv

Vilken total kliché! *S*

Men allvarligt talat, nu ska här bli lite mer ordning på torpet!
Jag ska sköta det här med mattider bättre.
Jag ska motionera regelbundet (och med det menar jag inte 1 gång om året *L*), gärna varje morgon.
Jag ska äta mer frukt och grönsaker.
För att få hjälp med det här har jag gått med i viktklubb.se

Så bloggen kommer nog att ändra karaktär lite grann.
Mer matprat om vad som serveras här hemma...

Idag blir det Ceasarsallad till lunch och en fläskfilégryta till kvällsmat.

Min Ceasarsallad innehåller:
isbergssallad, morot som strimlats ner med potatisskalaren, tomat, ostkuber, krutonger, marinerad och grillad kyckling.
Det blir supergott och jag inbillar mej att det är nyttigt. Ska bli intressant att se var viktklubbens program tycker om näringsfördelningen ;-)

Men nu är det dags att sätta igång med dagens aktiviteter: städa, tvätta och efter lunch iväg med dottern till läkaren för hennes förkylningsastma.

"Optimisten tror att den värld vi lever i är den bästa möjliga,
pessismisten fruktar att det är sant."

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. (Behövde ändra o förtydliga en sak såg jag när jag skickat iväg det - därav mitt borttagna inlägg. :)

    Jag provade viktklubb.se för några/något år sedan, men det funkade inte för mig. Fick inte ihop det för jag fick knappt äta nåt...
    Nu har jag min egen diet och går iofs inte ner i vikt på den heller så... *s* Dock sitter ju byxor osv lösare än vad dom gjort på länge, men det beror ju på att jag bygger muskler ist och dom väger ju... Trist att inte se det på vågen dock. Men -2kg iaf från den viktuppgången tabletterna gav mig och det var väl nästan 5kg...

    Synd du inte bor här nere - kunde vi tränat ihop! :)

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade för viktklubb.se för att de visar tydligt vad man borde äta och hur mitt matintag stämmer med det.
    ÄNTLIGEN har jag hittat ett redskap som hjälper mej hitta de där sakerna som stjälper. Det har jag jagat i hur många år som helst...
    Kan ju säga att min Ceasarsallad var väldigt bra ändå tills jag la på osten. HJÄLP va mycket fett det var i den!
    Den var lika mycket kcal som allt annat tillsammans... Så därför blev det MYCKET mindre ost i magen än vad det brukar bli. ;-)

    SvaraRadera
  4. Spännande! Jag läser gärna matprat!!! Har ju försökt köra GI sedan vi kom hem från semestern, men egentligen inte gått ner särskilt mycket. För två veckor sedan hade jag tappat fem kg. MEN! Då var tre kg sådant jag gått upp under semestern och antagligen hade tappat med vilken jäkla medtod som helst! Just nu är det 1,5 kg upp från fredag v 44! :-o Jag för in min vikt i en excelfil med tillhörande diagram så jag börjar se en tydlig trend på hur min vikt svänger upp och ner beroende på var i menscykeln jag är... Och sedan ett par veckor har jag toktröttnat på GI och slafsar i mig allt möjligt. Får väl ta ett nytt tag efter jul igen. För jag mår EGENTLIGEN bra av den maten bara jag disciplinerar mig.

    SvaraRadera
  5. Hörru rumpis! Var ÄR alla smaskiga recept????? Du läser väl dina kommentarer här?! *S*

    Såg din fråga om jag finns på FB. Nope! Däremot går det bra att maila mig på svarmormor@live.se om du är lite mer pratsugen utan att ALLA ska läsa! :-)

    SvaraRadera