torsdag 12 november 2009

Jupp, nytt liv var det...

Mitt nya liv går lite sådär ;-)
Jag är tillbaka till mina nyttiga frukostar (fil och musli) men det har blivit lite si och så med luncherna...

I tisdags var jag och tog svinvaccinet och det hade vissa bieffekter. Armen gör grymt ont och jag är ännu tröttare än vanligt (hur nu det kan vara möjligt?). Igår försvann dagen i ett migränanfall :-(

Idag skulle jag till tandläkaren men nej...
Huvudvärk idag med... Det ska tydligen INTE vara en bieffekt på sprutan men det tror faktiskt jag att det är.
Hoppas innerligt att morgondagen blir utan huvudvärk för jag MÅSTE städa.
Vi ska fira mina morföräldrars 75- och 80-årsdagar här på söndag så det är lite att göra innan dess.

Det har efterfrågats recept så här kommer det på dagens fiskgratäng.
Tyvärr är jag en sån som lagar mat på en höft och tar det som råkar finnas hemma, men jag får väl försöka ;-)

Fiskgratäng med variation
400g fisk (idag blev det Hoki, ibland blir det hälften vit fisk och hälften lax)
2 dl creme fraiche
2,5 dl grädde
1-2 dl chilisås
citronpeppar, salt och dill

Lägg fisken i en gratängform, ha på salt och citronpeppar. (Om man har olika fisksorter så bör man dela dem i småbitar och blanda)
Blanda ihop cf, grädde och chilisås, häll det över fisken.
(Här beror det på hur fet gratäng man vill ha och vad man har hemma. Man kan ha bara creme fraiche, eller bara grädde och den fetthalt som man brukar använda)
Strö dill över kladdet (som ska täcka fisken)
Grädda i 200grader tills det kokar ordentligt i gratängen. Har man skurit fisken i småbitar eller ha tinat den innan så tar det ca 30 minuter, ett fruset block tar ca 50 minuter.

Servera med kokt potatis, ärtor och rivna morötter.
Bon appetit :-)

3 kommentarer:

  1. Det är ju lite som Flygande Jakob - men med fisk o utan bananer och jordnötter. -Hm, det blev många "utan" iofs...

    I mitt nya liv sitter jag just nu o äter godis... Fast... Det är hårda karameller så jag äter inte så mycket, bara några bitar... -några...

    SvaraRadera
  2. Jag har hört FLERA som har fått ont i huvet av sprutan!

    Nytt liv, ja... *frust* Jag BORDE! *frustar ännu högre*

    SvaraRadera
  3. Låter jättegott, men känns inte som nån ide att ens försöka med mina fiskvägrande grabbar här.
    //Snuttetass

    SvaraRadera