fredag 16 april 2010

Ska man komma igång igen kanske?

Det känns inte som att jag har så mycket att berätta nu när jag mår bra...

Jag städar och är på facebook, laga mat och tar hand om barnen. Ja, och läser så klart...
Det är det som mitt liv går ut på just nu och jag mår bra av det =)

Maken jobbar vidare med vårt blivande badrum, det tar förbaskat lång tid att göra om ett genomgångsrum helt och hållet. *suckar*
Just nu är det taket och elen som det ordnas med, just ja *mental notering* vi måste beställa elprylar...

Annars så längtar jag efter lite mer värme så jag kan komma igång med trädgården på riktigt. Jag har stora planer för den i sommar så vi får väl hoppas att jag kommer orka :-)
Det ska byggas ett växthus(skåp) på ena kortsidan på utehuset, det ska grävas potatisland och grönsaksland. Det ska planteras och grejas. Men det krävs lite mer värme först...

Nåt som det inte krävs värme för, bara tid och energi, är att ordna ett eget rum åt dottern.
Vi har börjat fundera på det eftersom de har så olika sovvanor och dottern, som fyller 5 år i maj, börjar ha ett stort behov av att få vara ifred för lillebror. Både när hon är ensam, men oxå (och kanske speciellt) när hon har kompisar hemma...
Så jag ska ta mej i kragen och sälja vårt skötbord/byrå med hylla, och städa ur kontorsdelen av det rummet.
Men inte just nu, för nu är det dags att gå och ta itu med dagens sysslor, först sätta igång en tvättmaskin...

"Arbete är det viktigaste i livet,
därför bör vi alltid spara lite till morgondagen"
Don Herold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar