måndag 25 oktober 2010

Fotbad är sköööönt =)

Idag har vi städat och grejat heeeela dagen.
Dottern fick ju flytta ut ur vilddjurens gemensamma rum för nån vecka sen och idag lyckades vi äntligen få tid att göra nåt åt de fulla garderoberna i hennes nya rum.
Massor med kläder ligger numer i lådor för att stoppas undan ett tag, ytterligare massor ligger i lådor för att säljas på loppis och Tradera.
Varför sparar man så himla mycket?

Klänningar jag inte använde b.c. (Before Children), varför tror jag att jag kommer vilja ha dem när jag lyckas gå ner i vikt igen?
Nu är de bortrensade iaf :-)

Och sen byggde maken hyllplan så att dottern skulle ha nåt att lägga sina kläder på.
Hon blev överlycklig, lilla stumpan, när vi äntligen kunde bära in alla hennes kläder på hennes rum och lägga in dem i en garderob i hennes alldeles egna garderob.

Just nu sitter jag med fötterna i ett fotbad och försöker få dem rena :-)
Jag funderade på att ta ett kort på hur svarta de var bara för att visa här på bloggen men bestämde mej för att riktigt så knäpp är jag inte, bara nästan *fniss*
Jag funderar på om jag är sugen på Marknadsnougaten jag gjorde igår kväll.
Den är verkligen supergod :-)

125 gram smör eller margarin
5,75 dl strösocker
1,75 dl vatten
Koka ihop i en stor gryta

6,5 dl vetemjöl
4 dl florsocker
1 dl kakao
Blanda och sikta ner i det flytande. Blanda ordentligt.
Häll ut på bakplåtspapper. Låt stelna (gärna över natten) och skär sedan i småbitar.
Smakar bäst när den fått mogna 1-2 dagar i kylskåp.

Kan varieras med att man använder florsocker med chokladsmak för att få mörkare eller genom att man utesluter kakaon och istället har nån msk whiskey för en ljus, whiskeysmakande nougat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar