tisdag 26 oktober 2010

Funderingar efter en dag full av inköp

Idag har det varit fullt upp...
Jag har varit till Västerås och köpt massor med saker.

Började på Clas Ohlssons med att handla efter makens inköpslista.
*suck* säger jag bara...
Alltså, den affären är hemsk!
Så ologiskt upplagd och konstigt indelad.
Jag fick iaf med mej allt utom 2 grejer hem.

Sen var det vidare till IKEA där jag började med att äta.
Det kan inte gå bra för den restaurang för usch, vilken dålig mat det var :-(
IKEAs mat brukar vara god och det brukar inte snålas med tillbehören.
Men det var en riktigt torr liten köttbit, hälften så mycket pommes som det brukar och den dl ratatouille som tidigare ingick är reducerad till mindre än 2 msk. Det enda som det var gott om på tallriken var den feta dl bearnaisesås allt hade lagts i...
När jag bad om mer ratatouille så fick jag veta att det var en normalportion jag fått och ville jag ha mer grönsaker så fick jag köpa en salladstallrik!
Det kändes inte precis som att det var service minded-personal där inte...

Men jag hittade allt jag skulle ha iaf (och lite till *fniss*). Lyckades faktiskt hålla mej borta från att handla mer julsaker.
Jag bara älskar IKEAs presentpåsar! Speciellt de som kommer till julen. Och maken är så elak så han tycker att vi inte behöver fler *gråter floder*
Titta bara va fina de är


Man blir ju lite förälskad i dem, eller hur? :-)

Efter IKEA blev det en vända till Elgiganten för att köpa ny digitalbox.
Vår gamla gav äntligen upp. (Att den inte var kompatibel med dvdspelaren så vi var tvungen att dra ur sladden varje gång vi skulle använda dvd-n och därför ruckade sönder den, det gråter jag inte speciellt mycket över. Den hade usla menyer, krånglande text-tv och informationsrutorna ska vi inte ens börja prata om...)
Den jag hade kollat ut på nätet för 1000kr (plus frakt) visade sig kosta 1500kr i butiken men killen prutade snällt ner den till 1200kr. Lite drygt 100kr dyrare, men nu gick det snabbt och smidigt :-)

Sen var det bara att åka hem och försöka ta itu med allt annat som inte hunnits med under dagen. :-)
Imorgon ska vi på föräldramöte och jag har fått stränga förhållningsorder av dottern när det gäller kläder ;-)
Helst ska jag ha klänning på mej, men eftersom jag inte har några bra (läs tjocka) strumpbyxor så kommer jag förmodligen få ha byxor på mej *S*
Hon är för härlig, min lilla stumpa :-)
Hennes lila hårspännen ska jag ha på mej imorgon iaf eftersom jag vill säga en självklarhet.
God natt gott folk ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar