tisdag 9 november 2010

Har lekt jättebebis ett par dagar...

Det känns så iaf :-/

Sen jag kom hem från sjukhuset har min tillvaro kretsat kring att sova, äta, och gå på toa.
Nja, inte riktigt, men när man är van att det är full rush från morgon till kväll som "förstaförälder" och "förste hushållsskötare" så blir det konstigt att allt snurrar kring att maken ska fixa det.
Det är ju lixom mitt jobb ;-)

Nä, istället för att göra allt jag brukar har jag legat i sängen och tittat på SATC, medan maken skött allt jag brukar ha första tjing på OCH hinna med den där renoveringen han tänkt sig hinna nu i helgen.

Det är knepigt hur utslagen man kan bli av att vara utan mat ett tag och sen komma igång att äta.
På mindre än en vecka gick jag ner 3,5 kg och då vägde jag mej efter att jag druckit konstant i ett dygn.
Och det är även knepigt hur mycket energi det tar av kroppen att tillgodogöra sig maten när man börjar äta igen.
I princip såg fredag och lördag ut på samma sätt:
Jag vaknade på morgonen och "åt" frukost (drack på fredagen). Efter det var jag så slut att jag var tvungen att lägga mej och vila. Efter 1-2 timmar var jag hungrig igen så upp och äta lite, sen tillbaka till sängen för att vila på maten. Och så höll det på.
Igår (söndag) och idag känns det som att jag ätit oavbrutet och det hjälper inte. Jag är totalt dränerad på energi så allt går åt i samma stund som jag stoppar det i munnen känns det som.

Men jag har fått lite gjort ändå.
Jag har börjat beställa julklappar åt vilddjuren och till makens syskonbarn som vi köper åt.
Och Fars dag-presenten åt maken är beställd även om det kan ta upp till 3 veckor innan den kommer .
Han ska nämligen få ett paket med tunna LEGOplattor *fniss*
Jag hittade en funktion där man kan beställa legobitar som plockgodis på LEGOs hemsida.
Nu kommer han inte kunna klaga på att vi inte har några bra bitar ;-)

Sen har jag hunnit planera menyn för Fars dagsfirandet:
Till förrätt ska vi ha Parmesantunnbröden som jag skrev om förut men aldrig hann fixa.
Till huvudrätt blir det Helstekt fläskfilé, klyftpotatis, rödvinsssås, bearnaisessås, grillade tomater och lite andra goda grönsaker. (Ok, jag erkänner, det är något av en paradrätt här *L* )
Till efterrätt blir det Chokladmoussepaj.

Men nu ska jag nog dra mej mot sängen.
Ska försöka orka åka till BVC på 5,5-årskoll med dottern imorgon så maken kan ägna sig lite åt renovering på sin sista lediga dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar