onsdag 22 december 2010

En dag närmare jul...

och det tar sig. Det gör det verkligen.

Var och handlade idag och jag har aldrig haft så kort inköpslista under julveckan.
Får lite smått panik att jag ska komma på tusen saker natten till julafton så nån av oss måste stressa iväg till affären direkt på morgonen.
Men när jag går igenom matlistan så ser det bra ut och när jag går igenom allt annat så hittar jag heller inga stora missade saker. (Det enda är det där Jif/Vim som tog slut för ett tag sen, som fortfarande vägrar hoppa i kundvagnen alldeles av sig själv.)

Nu är gillestugan städad, granen är framplockad och imorgon ska jag försöka hinna fälla ut den och sätta i ljusen. Så får vilddjuren klä den imorgon em/kväll.
Medan vilddjuren är på dagis imorgon, sista dagen innan jul, så ska jag städa det sista.
Sen är det bara julgodiset kvar att göra på torsdag.

Ikväll har jag faktiskt gjort nära på 200 köttbullar. De står nu ute i vårt garage och svalnar. Får se imorgon hur kallt det är där ute eg. Om vi måste frysa in dem eller om det räcker. Med -24 grader ute så gissar jag på att garaget på sin höjd håller -5.

Ja, det kommer nog hinna bli jul i år med ;-)
Och tom en riktigt vit :-)

1 kommentar: