tisdag 28 december 2010

Jo, jag tog jullov ;-)

Men idag är jag tillbaka, med pirr i magen och skräckblandad förtjusning över att (återigen) ta itu med mitt liv.
Jag har förnyat mitt medlemskap i viktklubb.se

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om det.
Jag vet att jag måste gå ner i vikt. Jag vill gå ner i vikt.
Men samtidigt har jag startat så förbannat många gånger så jag kan inte ens försöka börja tro att den här gången så funkar det.
Jag VILL att det ska funka, det vill jag verkligen.
Men samtidigt så är jag bränd av alla andra gånger som jag verkligen velat att det ska funka när det inte gjort det.

Men jag kan ändå inte låta bli att tänka att det kanske är just det som kan få mej att fixa det den här gången: att jag är desillusionerad.
De romantiska föreställningarna om att det ska vara enkelt är borta och jag vet att det är hårt arbete som gäller.
Fast... nu blev det jobbigt igen...

Äsch... *censur*
Återkommer (förhoppningsvis) imorgon med ett positivare tankesätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar