torsdag 30 december 2010

Let's dance, eller Hur Tv4 återanvänder B-kändisar...

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/de-dansar-i-lets-dance_5826015.svd

Tv4 kör en säsong till av Let's Dance.
Av nån märklig anledning så gillar svenska folket den programidén?

Jag har aldrig riktigt fattat vad som är så skoj med att se ett gäng från tv4 lära sig att dansa (det brukar ju vara mest såna som har en paus i sitt vanliga program) och sen betala för att få vara med och bestämma vem som ska få öva en vecka till.

Så råkar jag se på tv4 att Hannah Graaf har kondition som en 80-åring. Mmm... det hjälper inte att vara smal av naturen om man inte rör sig.

När jag ändå är på gång om tv4s program så: Familjen Annorlunda börjar igen.
Eller "Bästa preventivmedlet som uppfunnits" som jag föredrar att kalla det. :P
Jag förstår inte varför man skaffar så många barn?
Vad är det som gör att ett, två eller tre inte räcker? Ok, tom fyra är ju rätt vanligt, men sen då? Hur tänker man att man ska hinna med dem?
Hur ska man hinna se varje barn varje dag? Hinna umgås? Hinna och orka finnas där?

Jag framförde en tanke på familjeforumet jag hänger på emellanåt, att det ibland handlar om att fylla ett hål inom sig.
Att en del dricker för mycket för att de inte mår bra, att andra äter för mycket, en tredje tränar överdrivet mycket, osv...
Att skaffa ett till barn så fort man kommit ur det direkta bebisstadiet tycker jag liknar ett missbruk.
Man hinner knappt landa med förra bebisen innan man måste börja tillverkningen av nästa.

Jag tänker tex på familjen med mamman med finsk brytning. Hon skaffade verkligen bebisar på löpande band, och det trots att de redan var extremt trångbodda.
Det fanns ju knappt ståplats på golvet åt alla familjemedlemmarna redan när de var med i förra säsongen och nu verkar de ha ett till och försöker få ytterligare ett till.
Det måste ju kännas som en ständig husvagnssemester att bo i den lägenheten?
Vart man än vänder sig så stöter man in i en annan kropp och allihopa ska samsas om en toalett för den andra användes som förråd. *ryser*

Nä, det är BRA med sterilisering så problemet är löst för gott =)
Här blir det inga barn gjorda, men däremot ska jag komma igång med dagens alla projekt. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar