söndag 5 december 2010

Julen är snart här

Vilket i klartext innebär en himla massa jobb för en enda helgs överkonsumtion ;-)

Jag har haft lite fullt upp med pepparkaksbak, saffransbrödsbak, städande och sjuka barn så det har inte funnits tid till nåt bloggande. Eller nej, jag ska vara ärlig: jag har inte prioriterat bloggen.

Istället har jag försökt ordna lite mer utrymme här i huset genom att sälja av lite av de grejer som bara ligger och skräpar. Jag säljer på Tradera och blir rätt fascinerade över hur det hela fungerar.
Saker man själv vet inte har kostat många kronor kan ibland försvinna iväg för 10 gånger det man betalat. Saker som är jättefina och använda 1-2 gånger får man nästan ingenting för.

Och av nån märklig anledning så ställer de som köpte billigt högre krav än de som betalat dyrt?

Nä, jag kommer nog aldrig bli klok på hur människor tänker, men det är ju kul när man får in lite pengar på sånt man annars skulle skänkt bort eller slängt :-)
Förresten borde jag ta mej i kragen och lägga ut fler annonser. Jag rensade lite i sonens garderob och har två fina skjortor som jag ska sälja.
Och sen finns det massor med "skräp" som jag aldrig blir klok på om andra oxå tycker är skräp eller om det kommer finnas nån som letat efter precis just en sån som jag inte vill ha kvar :-)

Märkligt är det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar