måndag 1 december 2008

Generösa Pampers?

Kom och tänka på den reklam som varit ett tag att om man köper Pampersblöjor så bidrar man till att köpa vaccin till barn i u-länder.
Jag stör mej rätt ordentligt på den reklamen sen jag upptäckte att ett vaccin kostar 44 öre... 44 ÖRE!

http://unicef.pampers.se/

Hur mycket tror ni att Pampers ökar sin försäljning under november och december då de har den här kampanjen??? För att de skänker 44 ÖRE per förpackning!

Här i stan så är Pampers dyrast i alla affärer, tror det var ca 140 kr för en förpackning av andra storleken (typ för nyfödda). Att då skänka 44 öre är att skänka bort 0,31%. 3,1 promille!

Jämför det med att jag hörde att de säljer 10% bättre under den här tiden.
WOW! va generöst det blir då...

Vet ni vad jag gjorde förra året när den här kampanjen var?
Jag räknade hur många blöjpaket jag köpte under november och december, så skänkte jag 1kr/paket till en annan organisation som hjälper barn...

I år har jag inte kommit ihåg att räkna dem (läs: har inte brytt mej...), men om jag sätter in en 100-ring så är jag ju inte snålare än Pampers iaf ;-)

(Behöver jag förklara att jag aldrig köper Pampers? ;-))

Nä, hör ni Pampers! Visa på riktigt att ni bryr er och skänk vinsten från december eller något sånt!
DET vore en donation som skulle göra skillnad ordentligt!

1 kommentar:

  1. Ja vad säger man???
    IDIOTER!!!!

    Hoppas allt är så bra det kan vara. Det finns godisrecept nu och det kommer fler inom några dagar *L*
    Sköt om er Kram Kockis
    http://kockensrecept.blogspot.com/

    SvaraRadera