lördag 6 december 2008

Usch, vilken dag =(

Det här skulle bli en så bra dag.
Vaknade med ont i ena foten och trots en lätt massage så gav det sig inte.
Städade lite hemma innan jag åkte ner på stan och köpte decubal till barnen och en julklapp till den maken är hemlig tomte till.
Hämtade upp min bittra kompis (se blogglänkarna) och hennes dotter och åkte sen hem till oss och åt mat.

Hela vändan på stan gjorde foten ont, men inget som var "ovanligt ont".
På eftermiddagen så gjorde vi först julgodis och sen cocosbollar till kvällens fredagsmys och hela tiden ökade värken i foten.
Till slut gjorde den så ont att jag skrek rakt ut om någon snuddade vid den.

Har nu tillbringat hela kvällen med foten i högläge. Smorde först med Zon på eftermiddagen och sen när jag fortfarande hade djävulskt ont på kvällen så blev det värmekudde och heat lotion som tack och lov hjälpte ganska bra.
Nu har jag bara "normalt" ont...

Det här var en jobbig dag.
Värken var fruktansvärd idag, till skillnad från de flesta andra dagar då den är hanterbar men utmattande.

Det som fascinerar mej just nu är att jag har en nära släkting som vet om att jag har fibromyalgi. Han har sett mej i många år när jag har haft ont och sett hur det påverkar mej, mitt humör och min omgivning. Ändå anser han att vi har en bra politik på det här området...

"För alla som fuskar har förstört vårt system..."

Det som gör mej så fundersam då är det faktum att vi har en regering (som han röstade på) som till stor del består av folk som på det ena eller det andra sättet undanhållit pengar från staten:
- Vi har en utrikesminister som inte betalar skatt för sin barnflicka.
- Vi har en finansminister som inte betalat skatt för de barnvakter som han haft åt sina barn.
- Flera av regeringsmedlemmarna har struntat i att betala tv-avgiften.
(För att vara rättvis så har det ju varit minst lika illa på andra sidan: Toblerone-Sahlin och taxi-Ruwaida...)
Men vi har en försäkringskassa som anser att fusket som regeringen uppskattat till skyhöga nivåer max kan ligga på 30% av regeringens gissning!

Så nu undrar jag:
VARFÖR ska jag drabbas av att folk som har multum med pengar fuskar?
Varför ska fk granska mej hårdare för att folk som har min årsinkomst i månadslön fuskar?

Nä, jag tycker allt att Prins John, (förlåt, Reinfeldt heter han ju) och hans kompisar Sir Väs, Sheriffen av Nottingham och Dum-Dum, skulle ordna så att fuskkollandets resurser användes där de verkar behöva användas: I RIKSDAGSHUSET!

Det tror jag skulle ge störst utdelning...

Nä, dags att sluta tjata ut min bitterhet och gå och lägga mej.
(Jag har iaf orkat en bra sak idag: Jag har fixat läkartid! Tyvärr blev det inte den bra läkaren jag hade sist utan en gammal stofil som verkar anse att om det inte är något brutet så kan man heller inte må dåligt...)

Vet inte vad dagens ordspråk borde bli...
Har två jag väljer mellan så vi tar väl bägge:

"I believe the struggle for financial freedom is unfair
I believe the only ones who disagree are millionaires" (Affirmation av Savage Garden)

"Lord, give me strenght and health, I'll steal the rest..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar