tisdag 7 april 2009

Får man slänga barnens leksaker?

Hur elakt är det på en skala?
Brinna i skärselden/återfödas som dyngbagge eller bara "säga 5 Ave Maria"/skänk mat till en fattig?

Har städat vilddjurens rum idag och jag blir knäpp!
De har så mycket leksaker så jag vet inte var vi själva ska få plats snart.
Och fler blir det... Dottern fyller 4 år om en månad...
Men först blir det påsk och då ska de gödas med godis :-/

Det är nåt riktigt sjukt i vårt samhälle när två små barn har så mycket leksaker att det tar 3 timmar att städa deras rum.
Och när man vet att de kommer få mer godis på några dagar än vad de kan äta upp på en månad. Eller kan... får är mer korrekt *suck*

Funderar på att följa bittra morsans exempel och ge bort tandborstar i påskäggen ;-)
Eller... kanske en dvd, för de har de ju inga redan. *suck igen*
Nja... man kanske skulle försöka sluta köpa sig fri från sitt samvete och ta itu med de riktiga problemen istället?
Som i den skuld jag känner för olyckan...

Eller så sopar jag problemen under mattan ett tag till och snubblar över den där knölen med jämna mellanrum. Det låter väl sunt och svenskt?

"Sen jag gav upp hoppet mår jag mycket bättre"

1 kommentar:

  1. Jadå, bara man gör det i smyg!

    Jag ska kasta nästan allt när vi flyttar, har jag bestämt mig för!

    Vad skönt!

    SvaraRadera