onsdag 8 april 2009

Jag har fått försäkringskassan att ändra sig =)

Fick ett återkrav från fk idag på de 4 dagar som maken fick för mycket i höstas.
Det här och massa annat har vi fått tjata om "tusen" gånger och tillslut fick jag nog. Så i november/december skrev jag ett brev till fk:s huvudkontor där jag bl.a. klagade över alla slarvfel som de begått och att de hade en så ful standardfras i sina brev när de talade om att man fått för mycket pengar: "Du borde ha insett".
Eftersom alla extrapengar vi fått har berott på deras slarv så blev jag tokig på dem för den frasen. Jag har inte gjort något fel, varför lägger de skulden på mej?
Speciellt när jag tillbringat timmar i telefon för att gång på gång påtala att det inte blev rätt den här gången heller...

I brevet vi fick idag är det en helt annan formulering. Där ber de om ursäkt för att de orsakat oss extraarbete.
Fatta va skönt det känns att ha lyckats få byråkrater att ändra sina standardformuleringar =)
Vi får väl se bara om det gäller alla brev eller bara den här gången...
Har ju lite svårt att tro att det var sista gången som det strulade med fk...

Jag har varit och handlat idag.
Det tog "bara" 2 timmar, det kostade "bara" 2800kr och det fyllde "bara" en sån där gigantvagn...
Och naturligtvis fick jag de obligatoriska "Oj, det var mycket du skulle ha"-kommentarerna från tanter med en korg med en mjölkliter och en limpa i. *suck*
Ja, vi kommer vara runt 10 personer som ska äta påskmiddag. Då blir det en del som går åt...
Och dessutom så behöver vi ju mat de andra dagarna oxå...

Men jag har en liten fundering.
Vart försvinner all lakrits när det blir storhelg?
I vanliga fall så finns det ju massor med lakrits att köpa, men när det blir påsk eller jul så får man tydligen bara äta choklad.
Eller är lakritsen smartare än chokladen så den gömmer sig runt påsk och jul?
Kan det vara så det är? *rör runt bland hårlössen*

Nä, det är väl dags att ta itu med sista kassen. Var man nu ska få plats med grönsakerna?

"Åh, trampet av små fötter i huset.
Det finns inget som går upp emot att ha en dvärg som betjänt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar