måndag 6 april 2009

Idag ska jag skriva om?

Våren? Sjukvården? Barnen? Påsken? Mina studier? Den lilla rymlingen?
Tusen tankar snurrar i mitt huvud idag.

Det är strålande solsken här, 7,5 grader i skuggan. Ganska vindstilla.
Så fort jag skrivit färdigt det här ska jag ladda en tvätt och sen ska jag ta en promenad med mina stavar.

Sjukvården är det lika bra att jag inte skriver något om för då förstörs mitt goda humör. De tog fel typ av prov för Mykoplasman... *grrr*

Barnen mår ganska bra, lite snoriga och möjligtvis har dottern lite feber, men det har ju läkaren sagt att vi ska strunta i så länge hon orkar så de är hos reservdagmamman idag. Sonens traktorintresse får lite matning, alltså ;-) (hon bor på landet)

Vi ska ha påskmiddag här eftersom min mamma jobbar. Måste sätta mej och göra den gigantiska inköpslistan. *suck*
Men det blir nog kul. Måste bara städa lite först...

Mina studier...
Jag ska bekänna för er först: Det kommer gå på skit med dem!
Jag missade första tentan för vi var förkylda och magsjuka i omgångar allihopa så jag kände att jag inte hade hunnit läsa (eller anmäla mej...)
På torsdag ska vi ha nästa tenta. Är jag mer förberedd den här gången? nä-ä!
Jag har försökt men med den nedgång i humöret jag hade första veckorna på delkursen så har det inte funnits nån chans att ta igen det missade. Nu har jag högre medicindos och kommer förhoppningsvis inte gå så lågt igen.

Mitt största bekymmer rör dock en rymling jag känner.
Snälla, älskade vän, kom hem igen till dina föräldrar.
Eller kom hit till oss. Du vet att du får bo här!
Jag saknar dej så oerhört mycket och är så orolig för dej.
Jag hoppas att du kommer hit i påsk, du vet att barnen vill träffa dej.

Följande citat är min käre makes favorit:
"Innan vi fick barn, gick jag hem från jobbet för att få lugn och ro.
Nu går jag till jobbet för att få lugn och ro"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar