tisdag 7 december 2010

Ibland undrar jag om kristna verkligen läst den där

boken som de påstår att de tror på?

Efter en diskussion om politik med några alliansanhängare kan jag inte låta bli att citera följande ut Bibeln:

"Jag var hungrig och ni gav mej inget att äta
Jag var törstig och ni gav mej inget att dricka
Jag var hemlös och ni tog inte hand om mej
Jag var naken och ni gav mej inga kläder
Jag var sjuk och ni besökte mej inte
...
Sannerligen, det ni inte gjort för någon av dessa mina minsta, det har ni heller inte gjort för mej."

Den som vill läsa hela sammanhanget får plocka fram en Bibel och läsa Matt 25:31-46
(Matteusevangeliet kapitel 25 från den lilla siffran 31 inuti texten, för er som inte är uppvuxna i pingst *L*)

Men iaf så handlar det om att Jesus talar om för lärjungarna vad han förväntar sig av de som påstår sig tro på honom.
Det börjar med att han talar om hur duktiga de varit som gjort allt detta och att belöningen är att komma till himlen.
Sen kommer domen över dem som varit egoistiska och det är delar av den som jag skrivit här.

Med tanke på hur samhället ser ut, med alliansens politik som straffar dem som är sjuka, så undrar jag hur de kristna som valde att lägga sin röst på Alliansen har tänkt sig att de ska ta sig in i himlen?

Det undrar jag, avfälling som jag är...

1 kommentar: